Explosieve groei multi-temperatuurdistributie voor webshops

Leen Menken

Er is een explosieve groei gaande in de multi-temperatuurdistributie voor webshops, constateert Leen Menken Foodservice Logistics. Aan het eind van het jaar verwacht het bedrijf uit Zoetermeer wekelijks aan 0,5 procent van de Nederlandse huishoudens te leveren.

In 2012 startte Menken met het leveren van dinnerkits bij een klein aantal huishoudens in de regio. Op die manier werd de basis gelegd voor een logistiek concept waarbij goederen werden geconsolideerd, orders verzameld en geleverd (per multi-temperatuurbusje) bij de consument thuis. Het aantal klanten groeide daarna gestaag.

Menken BusjesSinds januari van dit jaar zijn de volumes verdrievoudigd. Deze groei maakte een landelijk dekkend transportnetwerk mogelijk. Menken verwacht eind van het jaar 24/7 in bedrijf te zijn. Voor de komende maanden is de strategie voornamelijk gericht op volumegroei om het transportnetwerk nog verder uit te breiden.

Menken heeft ruim 27 jaar ervaring op het gebied van foodservice-logistiek. Als logistiek serviceprovider speelt Menken een belangrijke rol in de supply chain voor tal van grote (franchise)ketens en webshops. Tot de clientèle behoren onder meer KFC, Taco Mundo, Délifrance, T.G.I. Friday’s, Fisherman’s Choice, Tivall, Sodexo, The Dutch Weedburger, De Vegetarische Slager, De Krat, Royaan, Frecious, Greenzlove en Streekbox.

Recent maakten ook Koop een koe, Marley Spoon, Clean Meals, Brandt & Levi, Willem & Drees, de Nationale Postcodeloterij en de HalalBox de overstap naar Menken.