Europese expansie Hema gaat onverminderd door

De Europese expansie van Hema gaat onverminderd door. Opende de winkelketen half augustus nog een derde winkel in Madrid, twee weken later duikt in Frankrijk alweer de veertigste vestiging op. De winkel in Tours is tevens de grootste Franse Hema.

De nieuwe Hema is gevestigd in een voormalige bioscoop in het centrum van Tours. Het winkeloppervlak bedraagt maar liefst 650 vierkante meter. Voor het eerst is daarmee ook ruimte gecreëerd voor de assortimenten ondermode en damesmodeaccessoires in een Franse Hema-winkel. Bovendien is er extra ruimte voor een uitgebreid assortiment reisaccessoires en voor het assortiment kleine cadeautjes van Hema.

De winkel is op basis van de internationale Hema-formule vormgegeven. Die is speciaal ontwikkeld voor de landen waar Hema nog vrij nieuw is en wordt nu toegepast in de winkels in Duitsland, Spanje, Engeland en Frankrijk. De formule gaat uit van de verschillende leefdomeinen en de bijbehorende ruimten in een huis. Deze winkelindeling zorgt voor een overzichtelijk filiaal waar mensen snel de weg weten te vinden.

Populair in Frankrijk

Waren het in Spanje achtereenvolgens de ontbijtkoek, de stroopwafels en de beautyproducten die de top 3 vormden van populairste Hema-producten, in Frankrijk staat niet de koek maar het Oer-Hollands roggebrood op nummer 1, op nummer 2 staan de kleurrijke schrijfwaren
en de derde plaats wordt ingenomen door de bijous.

Saskia Touw, formulemanager van Hema International, laat weten met de opening in Tours – en recent ook die in Angers – het net van Hema-winkels in de Loirestreek te completeren. Touw: ‘Tours is een dynamische stad met een grote economie die bekendstaat als trendgevoelig en open voor nieuwe dingen.’

Hema heeft inmiddels bijna zevenhonderd winkels in zeven landen: Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Engeland, Frankrijk en Spanje. Het concern telt 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten.