Aanmeldingen voor Supply Chain Start-up Contest stromen binnen

De aanmeldingen voor de European Supply Chain Start-up Contest stromen weer binnen! Voor het tweede jaar op rij organiseert Supply Chain Media een start-up contest, waarbij bedrijven de gelegenheid krijgen zich te presenteren aan supply chain professionals tijdens het inNOWvate Supply Chain Event op 22 mei in Amersfoort. Onafhankelijke bedrijven die een supply chain-oplossing hebben en opgericht zijn ná 2013 kunnen zich aanmelden voor deze prestigieuze wedstrijd.

Parallel aan de start-up contest is er een aparte wedstrijd voor de supply chain scale-ups: de meer gevestigde bedrijven. Tijdens het inNOWvate event zal iedere start-up en scale-up van de shortlist een kleine stand hebben. Dit geeft ze de mogelijkheid om te netwerken met professionals en hun oplossingen te demonstreren. De overblijvende vijf finalisten van de European Supply Chain Start-up Contest pitchen hun oplossingen op het hoofdpodium en elke finalist wordt uitgebreid geïnterviewd door een professionele jury.

Eerste aanmeldingen contest

Als start-up nog niet aangemeld voor de tweede European Supply Chain Start-up Contest? Schrijf je nu in, krijg tijdens inNOWvate de mogelijkheid jezelf te presenteren aan het grote publiek en maak kans op de hoofdprijs: een marketingcampagne ter waarde van 40.000 euro. Onderstaand alvast een sneak-peak van de deelnemende start-ups aan de contest en hun business-proposition:

  • Everoad: Met de digitale oplossing van Everoad kan elk soort verlader, van multinational tot lokale onderneming, de beste koerier vinden voor al zijn verzendbehoeften – groot of klein – in heel Europa.
  • Circular IQ: Circular IQ helpt bedrijven die geloven in de economische voordelen van de circulaire economie om te versnellen. Hun belangrijkste product is een online software-applicatie die bedrijven helpt bij het organiseren van de dataverzameling, de samenwerking met toeleveringspartners, de herkomst van materialen en de analyse van gegevens.
  • Tconsult: TellApe creëert real time emballage-inzicht. Het online portaal van TellApe geeft in één oogopslag weer wat de situatie is betreffende de voorraad, uitstaande en inkomende emballage. Aantallen en locaties kunnen online beheerd worden en kosten direct inzichtelijk gemaakt.
  • Cargonexx: Cargonexx bouwt de eerste autonome vrachtwagendienst in Europa op basis van zelflerende technologie. Hun bedrijfsmodel vermindert het verkeer op de weg, verlaagt de CO2-uitstoot evenals de kosten voor verladers en verhoogt de inkomsten voor partnerschepen.
  • CargoSnap: Met behulp van hun gebruiksvriendelijke mobiele app maakt CargoSnap het Proof of Condition-beheer gemakkelijk. De app stelt medewerkers in terminals, magazijnen en winkels in staat om foto’s, video’s en scans van documenten te maken en checklists door te nemen. Alle zo verkregen informatie wordt opgeslagen op het CargoSnap-platform, vanwaar het kan worden doorzocht, gearchiveerd, gerapporteerd en gedeeld.
  • GoodShipping: Het GoodShipping-programma is het eerste duurzame scheepvaartinitiatief ter wereld. Het programma biedt bedrijven – wereldwijd en van elke omvang – de mogelijkheid om containervervoer minder vervuilend te maken.
  • MyFreight: MyFreight is een nieuwe online service die vrachtbedrijven helpt om zowel tijd als geld te besparen. De service geeft en vergelijkt prijzen/offertes van verschillende expediteurs op basis van het vrachtvolume van een bedrijf. Daardoor behouden bedrijven de controle over hun lucht- en zeevracht.
  • ShareHouse: Via ShareHouse ontmoeten leveranciers van magazijnen bedrijven die snel en simpel opslagruimte willen huren. Met de eenvoudig te gebruiken zoekfunctie kunnen commerciële gebruikers met een paar klikken de juiste opslagruimte voor hun behoeften vinden.

Onafhankelijke bedrijven met een supply chain-app of -platform die mee willen doen aan de wedstrijd, kunnen een e-mail sturen naar de redactie: Martijn Lofvers, Chief Trendwatcher (martijn.lofvers@supplychainmedia.nl) of aan Marysa Vos, Trendwatcher (marysa.vos@supplychainmedia.nl).