Erik Botter van Pearle over Kinoa

‘Belangrijker dan de top is de weg daar naartoe’

Kinoa is een fabrikant van consumentenproducten dat er niet langer in slaagt de verwachtingen waar te maken. Van supply chain management is geen sprake bij dit familiebedrijf: de voorraden zijn hoog, de productiviteit te laag en overleg met leveranciers en afnemers is er nauwelijks. Wat zou u doen om van Kinoa weer een bedrijf te maken dat groeit en bloeit? Erik Botter van Pearle heeft de business case zelf een ondertitel meegegeven: ´Hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen.´

De vijf kandidaten voor de titel Supply Chain Professional 2012 hebben zich over de business case Kinoa gebogen. Tijdens de voorverkiezing op 18 april hebben Ronald Arp van Foot Locker, Erik Botter van Pearle, Hylke de Cock van Philips, Dick Hordijk van Provimi en Tjebbe Smit van Océ voor de camera hun stappenplan gepresenteerd.

Erik Botter van Pearle vertelt over zijn oplossing. Volgens Botter is het zaak om een doel te stellen. ´Dat doel is altijd de top van de berg die je wilt beklimmen. Maar belangrijker nog dan de top is de weg daar naartoe. Welke route neem je, en met wie?´, aldus Botter. Bekijk de film en hoor hoe Botter de top denkt te bereiken.

Wat is uw oplossing?
De vraag is echter hoe uw oplossing eruit ziet. Download de business case, maak uw eigen stappenplan en vergelijk uw oplossing met die van de kandidaten.

Kijk ook in de groep Supply Chain Magazine op LinkedIn, deel uw oplossing daar en maak gebruik van de mogelijkheid om over deze business case te discussiëren. Wij zijn benieuwd naar uw oplossing.