E-commerce centre DS Smith deelt kennis, inzichten en trends
DS Smith, leverancier van e-commerce verpakkingen, opende op 1 juni zijn nieuwe Benelux Impact Centre. Het deelt hiermee kennis, inzichten en trends, met als doel de e-commercebranche te stimuleren.
Het nieuwe e-commerce centre bevat een praktijkomgeving waarbij de bezoeker fysiek, dus niet virtueel, de verschillende schakels in de supply chain doorloopt en ervaart wat de impact van verpakkingen is op efficiency, groei, kosten, schade en klantbeleving. Tijdens workshops (foto) worden inzichten, trends en kennis gedeeld.
‘Doordat wij vrijwel alle grote webshops in Europa beleveren, zien wij dat de kennis in deze branche versplinterd is’, meldt Olivia Van Hauwermeiren, Impact Centre Manager. ‘Soms zit er veel kennis bij een fulfilment centre, de andere keer bij een courier en weer een andere keer bij een merkfabrikant, e-tailer of brancheorganisatie. Door dit samen te brengen, kunnen wij de bezoeker in een praktijkomgeving helpen zijn bedrijfsresultaten te verbeteren.’
E-commerce centre is aanvulling op andere activiteiten
Het centrum is een aanvulling op de verschillende e-commerce-activiteiten van de Europese verpakkingsgigant, zoals een e-commerce-testcentrum om schade te voorspellen, high-speed verpakkingsmachines die elke verpakking exact op maat maken, een Europese designbibliotheek, supply chain-analyses, een kostenreductiecalculator, packaging design en een standaard hero range aan verpakkingsoplossingen.
DS Smith is vertegenwoordigd in meer dan 37 landen en heeft vier divisies: Packaging, Recycling, Paper en Plastics. De divisie DS Smith Packaging behoort tot een van de meest toonaangevende fabrikanten van duurzame verpakkingsconcepten in Europa, waarbij het accent ligt op innovatie.