Disaronno legt focus op keten door uitbesteding van logistiek

Disaronno

Disaronno International zet logistiek dienstverlener Nedcargo in om voortaan alle orders in Nederland van begin tot eind af te handelen, inclusief ontvangst van bestellingen, facturering en afdracht van belastingen. Disaronno kan zich hierdoor volledig concentreren op de marketing en groei van het merk.

Het samenwerkingsverband tussen Disaronno en Nedcargo is sinds begin deze maand uitgebreid. Het fulfilment center van Nedcargo handelt vanaf nu alle orders voor de drankenproducent in Nederland van begin tot eind af.

Nedcargo tuigde het fulfilment center op om klanten beter van dienst te kunnen zijn. De specialist in food- en drankenlogistiek wil klanten volledig ontzorgen. Daarbij hoort niet alleen het voorraadbeheer, maar ook het opnemen en verwerken van bestellingen, de facturering, het innen van de betalingen en de afdracht van btw en accijnzen.

Kosten uit de keten snijden

Volgens Bert de Winter, executive director van Disaronno International, neemt het fulfilment center van Nedcargo het bedrijf veel werk uit handen. ‘Het geeft ons de ruimte om ons volledig te concentreren op de marketing, product placement en het versterken van het merk Disaronno en andere merken die we voeren. Daardoor hebben we meer kansen om te groeien.’

‘Met dit fulfilment center snijden we kosten uit de keten en creëren we beter inzicht in de verkooppunten’, zegt Nedcargo-directeur Roderick de la Houssaye. ‘Als wij de hele orderafhandeling verzorgen, is dat veel efficiënter. Er hoeven bijvoorbeeld geen extra controles, rekenwerk en overdrachten gedaan te worden.’

Slimmere automatisering

Nedcargo is in gesprek met andere klanten om het fulfilment center ook voor hen in te zetten. Om de afhandeling door het fulfilment center te optimaliseren, worden alle zeven vestigingen aangesloten op één automatiseringssysteem, geleverd door Boltrics.

‘Met de software van Boltrics brengen we onze totale dienstverlening onder in één systeem. En dat allemaal vanuit de cloud. Zo kunnen we de processen beter stroomlijnen en klanten nog beter realtime informeren over voorraden, bestellingen, leveringen en financiële afhandeling’, aldus Jurgen Mook, COO bij Nedcargo.