Dick Hordijk van Provimi over Kinoa

‘Maak mensen ervan bewust dat ze moeten veranderen’

Kinoa is een fabrikant van consumentenproducten dat er niet langer in slaagt de verwachtingen waar te maken. Van supply chain management is geen sprake bij dit familiebedrijf: de voorraden zijn hoog, de productiviteit te laag en overleg met leveranciers en afnemers is er nauwelijks. Wat zou u doen om van Kinoa weer een bedrijf te maken dat groeit en bloeit? Dick Hordijk van Provimi: ‘Kinoa zit in zwaar weer, maar hebben ze dat zelf ook door?’

De vijf kandidaten voor de titel Supply Chain Professional 2012 hebben zich over de business case Kinoa gebogen. Tijdens de voorverkiezing op 18 april hebben Ronald Arp van Foot Locker, Erik Botter van Pearle, Hylke de Cock van Philips, Dick Hordijk van Provimi en Tjebbe Smit van Océ voor de camera hun stappenplan gepresenteerd.

Dick Hordijk van Provimi vertelt over zijn oplossing. Hordijk is duidelijk: ‘Stap één: maak de mensen ervan bewust dat ze moeten veranderen. Stap twee: bepaal welke mensen je gaan helpen te veranderen, welke mensen je moet veranderen en welke mensen je moet vervangen’, aldus Hordijk. Bekijk zijn analyse van Kinoa en de stappen die hij bepleit.

Wat is uw oplossing?
De vraag is echter hoe uw oplossing eruit ziet. Download de business case, maak uw eigen stappenplan en vergelijk uw oplossing met die van de kandidaten.

Kijk ook in de groep Supply Chain Magazine op LinkedIn, deel uw oplossing daar en maak gebruik van de mogelijkheid om over deze business case te discussiëren. Wij zijn benieuwd naar uw oplossing.