DHL rust servicepunten uit met paskamer
DHL heeft zijn exclusieve servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag uitgerust met een paskamer. Online bestelde kleding die hier wordt opgehaald kan zo direct gepast worden. Is een kledingstuk niet naar wens, dan kan het ook direct weer geretourneerd worden.
Het online bestellen van kleding neemt nog steeds toe. Een grote groep consumenten kiest er daarbij voor een bestelling te laten afleveren op een servicepunt. Op weg naar huis of werk kan een bestelling dan op een zelfgekozen moment worden meegenomen. Om voor een eventuele retourzending niet opnieuw op pad te hoeven, komt DHL nu met paskamers in een aantal vestigingen. Het servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag had de primeur; de Van Baerlestraat in Amsterdam volgt later deze maand.
Oplossingen voor de last mile
Het idee voor de pashokjes is afkomstig van studenten van de opleiding Ondernemerschap & Retailmanagement aan Avans Hogeschool. In april deden zij in het kader van hun studie onderzoek naar oplossingen voor de last mile, de bezorgfase in de e-commerce supply-chain. ‘De frisse blik van studenten kan onverwachte nieuwe inzichten opleveren’, aldus Ronald Leunisse, managing director van DHL Express in Nederland. ‘Het idee van de paskamers sprong eruit. Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen.’