DHL en United Wardrobe slaan handen ineen voor duurzame bezorging

United Wardrobe

DHL Parcel en fashion start-up United Wardrobe zijn een partnerschap aangegaan voor een duurzame bezorging van tweedehands kleding. Speciaal daarvoor ontwikkelde DHL een verzendtool binnen het online fashion-platform.

Volgens DHL vinden via United Wardrobe maandelijks 90.000 transacties plaats waarbij kleding, schoenen, sneakers en accessoires een tweede leven krijgen. Wisselt een kledingstuk van eigenaar en kiest de verkoper bij de bezorgopties voor DHL, dan worden alle gegevens van verzender en ontvanger uit het United Wardrobe-platform overgenomen in de verzendtool. DHL bezorgt het artikel dan zo duurzaam mogelijk bij de nieuwe eigenaar.

Het is United Wardrobe in korte tijd gelukt hun start-up uit te bouwen tot een succesvol bedrijf met oog voor duurzaamheid. ‘Er is al zo veel kleding op deze planeet: waarom zouden we altijd maar nieuwe kleding kopen als er al zo veel leuks ter beschikking is’, vat oprichter Thijs Verheul van United Wardrobe het samen. ‘Kleding krijgt een nieuwe eigenaar en die wordt duurzaam bezorgd door DHL.’

Emissievrij bezorgen

De pakketbezorger heeft inmiddels ruim 150 elektrische bestelauto’s rondrijden in Nederland. Ook worden er bakfietsen ingezet. In 2025 wil DHL pakketten zo veel mogelijk emissievrij bezorgen. ‘In ons streven de groenste bezorger van Nederland te zijn, werken we graag samen met onze klanten’, zegt Michel Clausing, vice president Sales & CS van DHL Parcel Benelux. ‘Met United Wardrobe delen we ons streven naar duurzame en innovatieve oplossingen.’