Dean Wielens (46) – Kandidaat verkiezing SCP2016

Werkt als

Director Supply Chain/Logistics bij Beate Uhse. Beate Uhse is retailer, groothandel en leverancier van sensuele lifestyle producten, waaronder lingerie, fashion, drugstore & body care, toys en dvd’s. Verkoopkanalen van het beursgenoteerde bedrijf zijn e-commerce (Pabo, Christine le Duc, Beate Uhse, Adam & Eve), retail (Christine le Duc), entertainment en de groothandel (Scala Agenturen).

Achtergrond

‘Ik heb ruime ervaring in de logistiek en supply chain bij Kruidvat en Wehkamp. Beate Uhse vormt daarbij een mooie samenvoeging van deze ervaringen: ook Beate Uhse heeft sinds een aantal jaren de strategie gewijzigd van offline – catalogus – naar e-commerce.’

Wat er momenteel op de agenda staat

‘Beate Uhse heeft in Nederland twee locaties, in Almere en in Walsoorden – respectievelijk Pabo en Christine le Duc. Als Director Supply Chain en Logistiek ben ik sinds 4,5 jaar verantwoordelijk voor de supply chain, logistiek en klantenservice; opererend vanuit de beide locaties. Op de agenda staan centralisatie, efficiëntie en klanttevredenheid. Dit jaar zullen diverse grote projecten plaatsvinden, waaronder de verhuizing van Scala in Almere naar Walsoorden Zeeland, met als doel vanuit één locatie alle verkoopkanalen te bedienen. De uitdaging zit niet alleen in het verhuizen zelf, maar vooral in het waarborgen van de uitlevergraad, het servicelevel en daarmee de klanttevredenheid.
Voorafgaand aan het samenvoegen zullen we van drie verschillende ERP-systemen naar één systeem gaan. Verder zal Slim4 van Slimstock de komende maanden live gaan voor retail, zodat alle voorraden op tijd worden besteld en geleverd. Slim4 draait al binnen de groothandel en e-commerce; het toevoegen van retail is daarmee de derde en laatste stap in het centraliseren van het bestellen van alle voorraden vanuit één systeem. Tot slot staat het implementeren van diverse levermogelijkheden op de agenda, zodat klanten zelf kunnen bepalen waar en wanneer het pakje wordt geleverd.’

Drijfveren

‘Vanuit supply chain, logistiek en klantenservice willen we ondersteuning bieden aan de groei van Beate Uhse en ervoor zorgen dat de supply chain efficiënter en sneller ageert op de sterk wisselende vraag van onze klanten. Meer dan de helft van onze leveringen komt uit Azië. Lange leadtimes zijn dan een uitdaging om toch snel op de wisselende klantvraag te reageren. Het voeren van een efficiënte organisatie is dan noodzakelijk. Groei met borging van de kwaliteit naar de klanten met soms beperkte middelen. De branche is daarnaast een zeer uitdagende en dynamische branche waarbij we als bedrijf de focus op onze klanten en de klanttevredenheid moeten hebben.’