De kern van een duurzaam verhaal

Talita Kalloe heeft als journalist van vakbladen vaak gezien hoe bedrijven aan greenwashing en ‘greenhushing’, verzwijgen van het thema duurzaamheid, doen. In het verfrissende en ook openhartige boek ‘Sustainable Storytelling’ combineert zij de praktische aspecten van storytelling voor bedrijfscommunicatie met inzichten vanuit zowel het sjamanisme als vanuit haar eigen Surinaams-Hindoestaanse achtergrond.
Ze heeft met de Cirkels van Impact een eigen model ontwikkeld om ondernemers en managers te helpen vanuit de intentie, de purpose van het bedrijf, een geloofwaardig verhaal over duurzaamheid op te stellen. Het is alleen jammer dat ze aan het einde van het boek geen praktische voorbeelden geeft van een overtuigend duurzaam verhaal met een spanningsboog, inclusief schijnbaar onoverkomelijke hordes en een geduchte tegenstander.
‘Sustainable Storytelling – Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact’ (2024), Talita Kalloe, uitgeverij LannooCampus, 283 blz., €34,99