Coolblue sleept Nederlandse Logistiek Prijs in de wacht

Logistiek Prijs Coolblue

Coolblue heeft de Nederlandse Logistiek Prijs 2018 in de wacht gesleept. De winkelformule in consumentenelektronica en vooral actief in Nederland en België won de prijs voor de wijze waarop het in een kort tijdsbestek een eigen bezorgdienst wist te implementeren.

‘Coolblue heeft op indrukwekkende wijze en in korte tijd een eigen bezorgdienst geïmplementeerd. Deze bezorgdienst, CoolblueBezorgt, is volledig geïntegreerd in de klantreis en leidt tot hogere klanttevredenheid, minder klantvragen, minder retouren en omzetgroei. Het gaat hier om extra logistieke service die zichzelf terugverdient’, aldus de jury.

Ook prees de jury onder leiding van prof. dr. Jos van Hillegersberg van de Universiteit Twente de ‘overtuigende kosten- en batenanalyse in de gehele keten van bezorgen en installeren van witgoed en televisies’. ‘Bij Coolblue staat de klant centraal en is er aandacht voor medewerkerstevredenheid en duurzaamheid.’

Opvolger van Damen Shipyards

Coolblue, dat in 2017 een omzet realiseerde van 1,2 miljard euro en een winst van 9,1 miljoen, mag zich hiermee de 34e winnaar van de door de Vereniging Logistiek Management (VLM) georganiseerde Nederlandse Logistiek Prijs noemen. Het volgt Damen Shipyards op, dat vorig jaar de prijs won voor de efficiënte wijze waarop de scheepsbouwer omgaat met productiecapaciteit en voorraden.

Eerdere winnaars waren onder meer Wehkamp, IBM, Hema, Heineken, de Van Drie Groep, TomTom, ID&T, Ortec, Sabic, Connekt, ASML, Nike, Docdata en Auping. Met de Nederlandse Logistiek Prijs wil VLM de innovatie en professionalisering van de logistiek stimuleren. De gelauwerde onderneming moet een inspiratiebron zijn en een voorbeeldfunctie voor andere bedrijven vervullen.