Continental wint Supply Chain Management Award

Continental

Continental heeft de Supply Chain Management Award 2019 in de wacht gesleept. De op 27 november in Frankfurt gehouden uitreiking vond plaats tijdens het supply chain-evenement Exchainge. Het was alweer de veertiende keer dat de prijs – een initiatief van Strategy& van PwC, en vakblad Logistik Heute, werd toegekend. De Smart Solution Award 2019 werd dit jaar pas voor de tweede maal uitgereikt en ging naar ParcelLab.

De Supply Chain Management Award is bedoeld voor bedrijven met een creatieve en goede supply chain-oplossing en bedrijven die opvallen met de wijze waarop zij hun supply chain hebben geoptimaliseerd. De Continental Automotive Group fabriceert banden, remsystemen, stabiliteitssystemen en andere auto-onderdelen en houdt zich ook bezig met autonome voertuigen. Het ontving de prijs voor de ‘Fast Forward 2030’ supply chain-visie. Hierin zet het bedrijf uiteen hoe een bereidheid ontwikkeld moet worden om Industrie 4.0-automatisering te realiseren, waarbij alle systemen met elkaar verbonden zijn en communiceren.

Het idee van Continental moet zorgen voor meer agility en transparantie van supply chains. Twee fabrieken, in het Duitse Regensburg en het Slowaakse Zvolen, zijn begonnen met een pilot waar inmiddels de eerste successen geboekt zijn. Jan Axt, leider van automotive supply chain management strategy & innovation, denkt al verder vooruit: ‘Ons interdisciplinaire team is al hard aan het werk met de transitie van een traditionele supply chain naar een autonoom supply-netwerk.’ Andere finalisten voor de award waren Bosch, Lufthansa Technik Logistik Services en Nokia.

ParcelLab wint met personaliseren post-check out

De toekenning van de Smart Solution Award heeft ParcelLab te danken aan een inzending die zich bezighoudt met het verbeteren van de e-commerce klantervaring bij het post-check out-proces. Hierbij komt het bedrijf met de mogelijkheid om real-time elke bestelling te controleren op persoonlijke, individuele en emotionele klantcommunicatie. Dit alles wordt ondersteund door machine learning. Het biedt online retailers de kans om de klantervaring te personaliseren. De overige drie finalisten voor de Smart Solution Award waren Magazino, Metrilus GmbH en Shipcloud.