Conrad verbetert retourenservice

Conrad Electronic Benelux schakelt over op een zogenoemd self service-model voor retouren die vallen onder het wettelijke retour- en garantierecht. Daarom gebruikt de webwinkel op het gebied van elektronica en techniek sinds 1 november 2013 nieuwe software van 12Return waarmee klanten zelf eenvoudig retouren kunnen aanmelden. Enkele maanden geleden deed Leen Bakker hetzelfde.

De webwinkel Conrad.nl bevat een assortiment van meer dan 200.000 artikelen in elektronica en techniek. De retour self service-oplossing van 12Return helpt Conrad retouren te volgen vanaf registratie tot en met verwerking in het magazijn. ‘De leergierigheid en bereidheid tot doorontwikkeling maakt van 12Return een flexibele partner’, meent Frank de Groot, managing director bij Conrad Electronic Benelux in een persbericht van 21 januari 2014.

Voor de fysieke retournering is het 12Return platform geïntegreerd met PostNL en Kiala. PostNL wordt ingezet voor retouren uit Nederland, terwijl Kiala wordt gebruikt voor retouren uit België. Via deze integratie worden de retourzendingen bij de betreffende vervoerder aangemeld en de track & trace-berichten ontvangen.