Checklist voor online leveringen

Whitepaper checklist voor online leveringen

10 vragen over verzending van e-commerce-bestellingen

De omzet van grensoverschrijdende e-commerce in Europa zal volgens analisten op maar liefst 163 miljard euro uitkomen. Omdat consumenten steeds meer internationaal online bestellen, vormt de levering van pakketjes een steeds grotere uitdaging. Webshops en merkproducenten lopen een groot risico dat de klant teleurgesteld is over de levering. Een praktische checklist over online leveringen geeft houvast voor een optimale klantervaring.

Uiteenlopende wensen

Webshops moeten voor grensoverschrijdende leveringen werken met transporteurs die aansluiten bij de verschillende vereisten van klanten. Om internationale verzendingen betaalbaar te houden, moeten de verladers, webshops, retailers en merkproducenten zoveel mogelijk bestellingen per land combineren.

Omdat consumenten online bestelde producten nog vaak retourneren, moet dit proces ook waterdicht. Uiteindelijk kan een negatieve customer experience ervoor zorgen dat een online klant nooit meer terugkomt in de webshop.

Checklist

Wilt u weten of uw bedrijf de optimale leverervaring aan klanten biedt voor online bestellingen? Seven Senders, aanbieder van een internationaal online leverplatform, en Supply Chain Magazine hebben hiervoor een handige checklist ontwikkeld. Download de checklist, vul hem in en check of de experience van uw internationale online klant optimaal is.

Download: Checklist voor online leveringen