Checklist: Kennis aanboren in de supply chain

De wereldwijde ontwikkelingen op het gebied van supply chain management gaan razendsnel. Bedrijven in de supply chain moeten op de hoogte blijven van deze ontwikkelingen en zich hierdoor laten inspireren. Hoe moeten bedrijven dit doen? Supply Chain Media ontwikkelde een praktische checklist.

Informatie verzamelen

Via allerlei media komen berichten die direct of indirect supply chains raken de wereld in. Supply chain professionals kunnen via Google gericht gaan zoeken en vrij simpel op zoekwoorden dagelijks of wekelijks Google Alerts ontvangen. Maar dit leidt vaak tot een stortvloed van volledig irrelevante informatie.

Informatie filteren en aggregeren

De kunst is om verbanden in de grote hoeveelheid informatie te leggen en duidelijke trends te herkennen. Kleine stukjes informatie kunnen hypothetische verbanden bevestigen. Door eigen praktijkervaring toe te voegen aan deze relevante informatie ontstaat kennis die toepasbaar is voor bedrijven.

Kennis uitwisselen en delen

Door nieuwe kennis uit te wisselen met collegaprofessionals is de relevantie ervan te toetsen. Specifieke LinkedIn groepen en andere online platformen zijn hiervoor bruikbaar, maar bieden geen garantie op de noodzakelijke feedback van voldoende collega-professionals. Face-to-face bijeenkomsten blijven de beste manier om te sparren over nieuwe kennis.

Wanneer u de 10 vragen beantwoordt, weet u of uw bedrijf voldoende kennis aanboort voor uw medewerkers.

Download: Checklist “10 vragen over supply chain-kennis”