Checklist: Hoe klantgericht is uw shipment management?

11 vragen over het verhogen van service levels

Verzending van uw goederen met meerdere vervoerders via meerdere modaliteiten vraagt om een geïntegreerde IT-oplossing. Hoe beter interne processen zijn georganiseerd, des te hoger de service levels. Om te ontdekken hoe klantgericht het shipment management binnen uw onderneming is, hebben ShipitSmarter en Supply Chain Media een checklist ontwikkeld.

Het managen van zendingen neemt steeds in belang toe door de globalisering, met opkomende markten, meer wereldwijde leveranciers en toenemende douane-eisen. De klanten, die nu over de hele wereld kunnen zitten, worden veeleisender vanwege de transparantere markt. Dit alles maakt de afhankelijkheid van ondersteunende IT-systemen steeds groter.

Bedrijven moeten de verschillende type zendingen, die vervoerders wereldwijd uitvoeren en daarvoor benodigde labels en papieren regelen, managen en daarvoor de ondersteunende systemen gebruiken. Dit management van zendingen verlaagt de vervoerskosten, verbetert de logistiek en verbetert de service aan klanten.

Shipment management gaat dus verder dan alleen het tracken en tracen van een individuele zending. Het real-time managen van zendingen met behulp van visibility is een belangrijk wapen om wereldwijde, veeleisende klanten accuraat te leveren. Beantwoord de elf vragen en ontdek hoe uw performance met betrekking tot transport richting klanten is.

Download: Checklist Shipment Management