Checklist: Effectieve B2B marketing

Van merkbeleving tot supply chain leads

Beslissers in de supply chain zijn voortdurend op zoek naar oplossingen die hen kunnen helpen in een snel veranderende markt. Hoe kunnen aanbieders van deze supply chain-oplossingen beslissers effectief bereiken?

‘Brand awareness’ creëren

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Daarom is adverteren met een origineel en inspirerend beeld nog steeds effectief voor het creëren van merkherkenning (‘brand awareness’) als begin om een breinpositie bij een beoogde beslisser te veroveren.

Interesse bij de doelgroep wekken

Beslissers op zoek naar mogelijke supply chain-oplossingen lezen graag succesvolle praktijkverhalen. Het ontwikkelen en publiceren van testimonials van klanten lenen zich heel goed hiervoor, vooral in een herkenbare eigen huisstijl en met het inspirerende beeldmerk.

Informatiebehoefte activeren

Door een overzichtelijke mindmap, een toegankelijke self-assessment of een handige check-list te ontwikkelen kan een aanbieder van supply chain-oplossingen zogenaamde ‘thought leadership’ tonen. Deze waardevolle en bruikbare content triggert beslissers.

Leads genereren

Online publicatie van deze prikkelende content achter een invulformulier en het pushen via social media zoals LinkedIn genereert voor bruikbare leads. Deze geïnteresseerde personen zijn na selectie uit te nodigen voor evenementen, webinars of 1-op-1 gesprekken.

Download: Checklist: Effectieve B2B marketing