Bol.com halveert aantal out-of-stocks

Bol.com heeft in de afgelopen negen maanden het aantal out-of-stocks weten te halveren. Mede hierdoor steeg de klanttevredenheid en groeide de omzet substantieel. Bol.com heeft een sterk groeiend assortiment. Om deze groei goed te kunnen managen, koos de e-tailer voor software van Slimstock, specialist in voorraadoptimalisatie.

Het aanbod consumentenartikelen van Bol.com bestaat uit tientallen deelassortimenten, waaronder naast boeken en entertainment ook verzorgingsproducten, sieraden, woonartikelen en speelgoed. Bij uitbreiding van het aanbod naar nieuwe markten is de onzekerheid in de aanleverende keten vaak groter dan in vertrouwde branches. Daarom besloot Bol.com in zee te gaan met Slimstock.

Slim4 helpt Bol.com de voorraad tijdens piekperioden tijdig op- en af te bouwen. Hierbij blijven de kosten voor het houden van voorraad zo laag mogelijk met een minimaal risico op misgrijpen. Met name door een halvering van het aantal out of stocks is de klantfulfilment gestegen tot een goed niveau voor het gehele assortiment, dat uit ruim acht miljoen actieve Stock Keeping Units bestaat. Dit heeft op de korte termijn geleid tot omzetgroei.