Benchmark helpt Fetim productiviteit te verbeteren
Fetim Group, actief op het gebied van woningverbeterende producten, maakt gebruik van een benchmark van Infor om zijn processen en workflows te verbeteren. Voor deze benchmark verzamelde de leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen gegevens van 800 productie- en distributiebedrijven over de hele wereld over de manier waarop zij werken. Het analyseren en vergelijken van deze gegevens helpt Fetim bij het verbeteren van de productiviteit en de efficiëntie van de workflow.
De IT-architectuur van Fetim is gebouwd op het best-of-class-principe en het bedrijf maakt al gebruik van Infor CloudSuite Distribution Enterprise. Momenteel wordt Infor CRM en Infor Nexus uitgerold om een online realtime samenwerkingsplatform te realiseren, met als doel de samenwerking met leveranciers te verbeteren en de betrouwbaarheid van de supply chain te maximaliseren. Integratie met andere applicaties, zoals een extern magazijnbeheersysteem, wordt verzorgd door Infor OS, een hybride cloudplatform dat bedrijfsprocessen, integratie en kunstmatige intelligentie (AI) samenbrengt. De volgende stap in het digitaliseringsproces van Fetim is de inzet van Infor Coleman, waarmee AI aan het platform wordt toegevoegd.
Fetim kiest voor micro-verticale aanpak Infor
‘We hebben heel bewust voor Infor gekozen vanwege hun micro-verticale aanpak die de efficiëntie verhoogt en waarbij diepgaande kennis van onze industrie wordt toegepast’, aldus Frans Beerkens, IT-directeur van de Fetim Group. ‘Het is een absoluut unieke propositie die ons een ongelooflijke toegevoegde waarde biedt en ons in staat stelt om aan de behoeften en wensen van onze klanten te voldoen. Bovendien kan Infor met deze benchmark hun klantgerichtheid, uniekheid en innovatie laten zien.’
Fetim speelt ook een actieve rol als lid van de adviesgroep om de software van Infor te verbeteren en beter af te stemmen op de behoeften van klanten. Slim van Infor, meent Beerkens. ‘Ik kan trends signaleren en de uitdagingen waar ik mee worstel ter tafel brengen. Wat de micro-verticale adviesbijeenkomsten zo waardevol en uniek maakt, is dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor de productontwikkeling, ook daadwerkelijk deelnemen aan deze bijeenkomsten. Ik zie dat nergens anders. Bovendien wordt er continu feedback gegeven over de voortgang van onze input en worden de aangesloten bedrijven gevraagd betrokken en actief te zijn.’
Door de mogelijkheid om de functionaliteit van de nieuwere versies van Infor’s CloudSuites op basis van Infor M3 te beïnvloeden, hoeft Fetim maar een minimaal aantal wijzigingen door te voeren om snel gestandaardiseerde processen te realiseren. Door middel van de adviesbijeenkomsten vond Fetim bijvoorbeeld manieren waarop het bedrijf beter kan omgaan met zaken als pricing science en de opkomst van e-commerce.
Markt radicaal veranderd
De markt voor woninginrichting en -decoratie is de afgelopen tien jaar radicaal veranderd. Een toename van het online winkelen, gecombineerd met globalisering, heeft de dominante rol van de retailers – ooit de kernmarkt van Fetim – drastisch veranderd en biedt tegelijkertijd aanzienlijke mogelijkheden voor de verkoop via e-commerce. Fetim heeft zijn applicaties naar de cloud verplaatst om met meer flexibiliteit op deze veranderingen in te kunnen spelen en zich te kunnen richten op zijn eigen productinnovatie en snel ontwikkelende distributiekanalen. Infor CloudSuite Distribution Enterprise biedt ook mogelijkheden om de werkwijze van Fetim te verbeteren, te versnellen en te veranderen door een best-in-class omgeving te bouwen.
‘Bedrijven zoals Fetim spelen voor Infor een waardevolle rol om wereldwijd toonaangevende, branchespecifieke softwareoplossingen te realiseren, die inspelen op de eisen en behoeften van klanten’, aldus Cormac Watters, General Manager International bij Infor. ‘Hun input, feedback en vragen helpen om nieuwe softwareversies en onze clouddiensten te verbeteren. Als innovatieleider weten we hoe belangrijk het is om slim en efficiënt te kunnen werken op basis van data science. Daarom helpen we bedrijven data te gebruiken om hun prestaties te verbeteren.’