Bavaria rust horeca-dc’s uit met voice picking

Bavaria gaat met een voice picking-systeem het logistieke proces in de horeca-distributiecentra in Lieshout en De Meern optimaliseren. Doel is een verbetering van de kwaliteit en productiviteit en beter inzicht in het dagelijks proces. Het nieuwe systeem wordt geïmplementeerd door Inther Logistics Engineering.

Bavaria voicepickingEén van de dingen die in Bavaria’s huidige – papieren – picking-operatie ontbreekt, is onlineregistratie van gedane acties. Hierdoor is er onvoldoende inzicht in de overall-voortgang van het logistieke proces. Met het voice picking-systeem worden deze gegevens wél geregistreerd en verwerkt in het logistieke dashboard van de Inther LC-software. Hierin zijn diverse tools beschikbaar die overzicht geven en een goede sturing op de werkvloer mogelijk maken.

Inther maakt gebruik van de gebruikersonafhankelijke spraakherkenning van Audora. Dit betekent dat iedereen in het magazijn een headset op kan zetten en direct aan het werk kan; er hoeft niet eerst een spraakprofiel van de gebruiker opgenomen te worden. Dit wordt ook wel Speaker Independent Recognition (SIR) genoemd.