Auping opent eerste webshop in Nederland


Koninklijke Auping heeft in Nederland haar eerste webshop geopend. Het is de opmaat naar de implementatie van een omnichan-nel e-commerce-strategie.

Microsoft-partner HSO uit Veenendaal integreerde de e-commerce-oplossing van Sana Commerce met de bestaande Microsoft Dynamics-omgeving van het Deventer bedrijf, marktleider in de Benelux op het gebied van bedden en bed-accessoires. De implementatie maakt onderdeel uit van Aupings bredere digitale transformatie van fabrikant naar omnichannel-retailer.

Klantbeleving

Auping zet sinds kort in op een omnichannel-strategie voor B2B en B2C. ‘We willen een klantbeleving creëren die altijd en overal via meerdere verkoopkanalen voelbaar is. Het betreft hier een transparant en geïntegreerd proces waarbij kanalen vlekkeloos in elkaar overlopen’, legt Frank Scholte, manager IT bij Auping, uit.

De lancering van de eigen webshop is een eerste zichtbare stap van de omnichannel-strategie richting de consument. Scholte: ‘Voor Auping was dit een absolute must. Consumenten bepalen zelf hoe zij hun aankopen doen. De één shopt graag online, de ander wil het product zien en voelen en gaat naar de winkel. Met de webshop is Auping nu 24/7 beschikbaar voor de consument.’

ERP

Sana Commerce is een geïntegreerde oplossing die gebruikmaakt van de bestaande informatie in het ERP-systeem van een klant. Dat betekent dat er geen dubbele handelingen nodig zijn, de foutmarge wordt verkleind en dat veel efficiënter gewerkt kan worden. Scholte: ‘Alles wat je in het ERP aanpast, wordt direct getoond in de webshop. Dit sluit perfect aan bij het streven van Auping naar één beleving, één informatiebron en één prijsstelling voor de klant.’