Arvato breidt internationale samenwerking met Douglas Groep flink uit

Arvato

Arvato breidt de samenwerking met de Douglas Groep flink uit. De fulfilmentspecialist was al jaren actief voor Douglas in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (de DACH-regio), maar gaat nu ook de orderafhandeling voor klanten en winkels verzorgen in Italië, Polen, Centraal Oost-Europa en de Baltische staten.

Arvato’s uitbreiding van de dienstverlening voor het parfumerie- en cosmeticabedrijf steunt op twee nieuwe distributiecentra (dc’s), in Italië en Polen. Het dc in Bologna heeft 18.000 m² magazijnruimte en verzorgt de opslag en het fulfilment voor de hele Italiaanse regio. De tweede locatie is een nieuw dc van 46.000 m² in Mszczonów, vlakbij Warschau. Beide logistieke centra zijn in hoge mate geautomatiseerd en ondersteunen de omnichannel-strategie van de Douglas Groep.

Groeistrategie

‘De nieuwe dc’s in Italië en Polen vormen belangrijke stappen in onze gezamenlijke groeistrategie en zullen ons helpen te voldoen aan de hoge en veranderende verwachtingen van de eindconsumenten van Douglas’, zegt Julia Börs, President Beauty & Luxury en Head of ESG bij Arvato. Ze benadrukt dat er vooral gezorgd is niet alleen de hoogste kwaliteit van dienstverlening te leveren, maar ook te voldoen aan de hoge duurzaamheidsnormen die de fulfilmentspecialist – ook actief voor bijvoorbeeld Rituals – met de Douglas Groep deelt.

Omnichannel-activiteiten

Net als in het dc in het Duitse Hamm het geval is, zullen ook de beide nieuwe locaties volledig functioneren als omnichannel-magazijnen. Met een gedeelde inventaris voor zowel B2B (winkels) als B2C (e-commerce) worden de omnichannel-activiteiten van de Douglas Groep zo optimaal ondersteund. Het cosmeticabedrijf streeft naar verbetering van de klantervaring in zowel de winkels als bij e-commerce door onder andere een betere beschikbaarheid van producten en kortere levertijden.