Aparte competitie voor scale-up van het jaar

scale-up

Het grote aantal deelnemers en hun diversiteit is voor de organisatie van de European Supply Chain Start-up Contest aanleiding geweest een aparte competitie te organiseren voor de meest veelbelovende Europese Supply Chain Scale-up van 2018. Beide verkiezingen vinden plaats tijdens inNOWvate Supply Chain Event op 24 mei in Amersfoort.

In totaal 28 deelnemers meldden zich voor de verkiezing van de start-up van het jaar 2018. Al snel werd duidelijk dat zich onder deze bedrijven deelnemers bevonden die sinds hun oprichting zo hard gegroeid zijn dat het predicaat start-up nauwelijks meer van toepassing lijkt. Vaak zijn het in korte tijd gevestigde namen geworden die met hun bedrijven erin geslaagd zijn miljoenenomzetten te behalen.

Naar de titel Supply Chain Scale-up 2018 dingen een vijftal finalisten mee. Het zijn – in alfabetische volgorde – FretLink uit Frankrijk (2015, Road Freight Matching), het Belgische Pro Alliance (2015, Social Network Platform in Supply Chain), Seven Senders uit Duitsland (2015, Last Mile Delivery), het Franse Shippeo (2014, Real-time Tracking) en Urbantz, ook uit België (2015, Last Mile Delivery).

Publieksprijs

Anders dan de start-up van 2018 zal de winnende scale-up tijdens inNOWvate worden gekozen door het publiek. De prijs voor de winnaar is een marketingcampagne in de kanalen van Supply Chain Media ter waarde van 10.000 euro.