AH Online wint award Logistieke Webshop van het Jaar

AH Online heeft de award Logistieke Webshop van het Jaar 2015 in de wacht gesleept. Het bedrijf kreeg de prijs op 15 september in het Evoluon in Eindhoven uitgereikt door juryvoorzitter Egbert Guis. De jury roemde met name de klantgerichtheid en de regie op de logistieke keten van AH Online.

‘Samengevat is het oordeel van de jury dat AH Online sterk scoort op de criteria regie over de logistieke keten en klantgerichtheid. Ten aanzien van duurzaamheid is er nog ruimte voor verbetering, met name in de processen upstream in de keten. Verder implementeert AH Online innovatieve concepten en weet zij zich goed te presenteren’, aldus Guis.

Ruim tweehonderd bezoekers waren aanwezig in het Evoluon om de uitreiking van de award bij te wonen. Daarnaast stonden keynotes van GFK over trends en ontwikkelingen in e-commerce-logistiek en van ‘bedrijvendokter’ Guido Thys op het programma. Ook konden de gasten diverse parallelsessies bezoeken en was er volop gelegenheid om te netwerken.

Publieksprijs voor Loavies

Een deel van de middag was gereserveerd voor presentaties van de drie genomineerde webshops. Deze presentaties speelden ook een rol bij het eindoordeel van de jury en bij het winnen van de publieksprijs. Die prijs ging naar Loavies, dat 67 procent van de stemmen in de wacht sleepte en daarmee de twee andere finalisten, Topvitamins en AH Online, achter zich liet.

De award Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van Webshop Keurmerk, Delivery Match, Clear Focus Group en Events Development. De award werd in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek. Eerdere winnaars waren Vente-Exclusive (2014), Futurumshop (2013) en Nespresso (2012).