Adverteren/Persberichten

Supply Chain Magazine is een uitgave van Supply Chain Media B.V. dat zich richt op de beslissers in de supply chain.

Download onze company kit (in PDF – let op 3MB) om alles over Supply Chain Magazine en overige producten en diensten van Supply Chain Media te lezen of neem direct contact op met Hugo Berentsen. Dit jaar de 11e jaargang.

>> Company Kit Supply Chain Media EN

Input leveren aan Supply Chain Magazine

Input leveren aan een van onze media

Heeft uw bedrijf (of klant van uw PR-bureau) nieuws te melden en wilt u in aanmerking komen voor publicatie in Supply Chain Magazine, op de internetportal of in de e-mailnieuwsbrief? Stuur dan uw nieuws naar de redactie.

Welkom is:

  • een praktijkcase
  • berichten over lancering van nieuwe producten of diensten
  • recent gepubliceerde boeken
  • (onderzoeks)rapporten inclusief een goede managementsummary, coverafbeelding en verwijzing (URL) naar de locatie waar het volledige onderzoeksrapport is te downloaden
  • personalia
  • aankondigingen van evenementen (beurzen, workshops, congressen, klantendagen)

Waar publiceren wij in de regel niet over:

  • overnames en samenwerkingsverbanden
  • bedrijfsverhuizingen of nieuwe vertegenwoordigingen
  • naamsveranderingen, nieuwe websites of nieuwe huisstijl

Waar kan ik persberichten naartoe sturen?

Toesturen van persberichten kan via e-mail: redactie@supplychainmedia.nl.

Vermeld uw bedrijfsgegevens en de naam en bij voorkeur ook het telefoonnummer en e-mailadres van een contactpersoon. Gelieve geen persberichten te sturen naar de persoonlijke e-mailaccounts van de redactie.

Beeldmateriaal

De redactie werkt alleen met digitaal beeld. Voor de printversie dient het beeld in hoge resolutie te worden aangeleverd (minimaal 256 dpi). Bij voorkeur als JPEG-bestand, eventueel .EPS- of TIFF-bestand. Beeld nooit invoegen in een ander document (zoals Word), maar toevoegen als aparte bijlage.

Voor de website is kleiner beeldmateriaal met een lagere resolutie ook geschikt.

Veelgestelde vragen

Ik heb een interessant artikel geschreven. Willen jullie dit plaatsen?

Onze eigen redactionele planning is altijd leidend. We publiceren geen content van derden 1:1 als artikel. We werken uitsluitend met onze eigen freelancers die exact weten aan welke specificaties de artikelen van Supply Chain Magazine moeten voldoen. Een blad maken en goede artikelen schrijven, blijft in onze opinie een ambacht. We zijn ook niet geïnteresseerd in het schrijven van een gezamenlijk artikel.

Een voor onze doelgroep relevant artikel gebruiken wij soms wel als input voor andere artikelen, als het aansluit bij onze redactionele planning. In dat geval laten we een van onze eigen freelancers een interview doen. We verzamelen het hele jaar door input, dus het kan soms wel (meer dan) een half jaar duren voordat we er iets mee doen.

Ik heb een primeur. Kan ik jullie daar blij mee maken?

Supply Chain Magazine is geen nieuwsmedium. We kunnen vaak weinig met primeurs. We willen vooral speciaal voor Supply Chain Magazine gecreëerde content.

Zijn jullie erin geïnteresseerd om samen met ons een onderzoek op te zetten?

Supply Chain Magazine doet zelf geen onderzoek. Ook willen we onze lezers niet al te veel vermoeien met verzoeken om mee te doen aan surveys.

Volledige onderzoeksrapporten kunnen (mits relevant en voorzien van een goede managementsamenvatting) online een plek krijgen op ons tabblad ‘Reports’.

Zijn jullie erin geïnteresseerd om samen met ons een rondetafel te organiseren?

Nee. Daar hebben we geen tijd voor. Echter, als je voornemens bent om partner van Supply Chain Media te worden, dan willen we er nog wel eens over praten.

Waarom wordt er niets met mijn input/persbericht gedaan?

Dat kan verschillende redenen hebben. De meest voorkomende:

  • Het onderwerp sluit niet aan bij de redactionele formule van SCM
    De verstrekte input moet vooral relevant zijn voor onze doelgroep.
  • Te commercieel
    Teksten die bol staan van de marketingtaal of te productgericht zijn, worden pertinent genegeerd. We hebben heus begrip voor een marketingsausje, maar leg het er niet al te dik bovenop.
  • Vaag taalgebruik
    De zinnen die erin staan zijn algemeen en vaag en roepen meer vragen op dan dat ze iets verduidelijken.

Resumé

Lever unieke, specifiek voor ons interessante informatie aan die voldoet aan de gestelde eisen. Zend uw stukken volgens procedure naar redactie@supplychainmedia.nl
Bent u geïnteresseerd in een andere vorm van samenwerking of overweegt u een partnership met ons dan kunt u contact opnemen met Martijn Lofvers, tel: 06-547 613 83.