22 start-ups in strijd tijdens inNOWvate

start-up contest

Dit jaar gaan 22 start-ups de strijd aan in de tweede European Supply Chain Start-up Contest. Deelnemers aan deze prestigieuze wedstrijd krijgen de gelegenheid zichzelf te presenteren aan supply chain professionals tijdens het inNOWvate Supply Chain Event op 22 mei in Amersfoort.

Volgens CB Insights worden dankzij de opkomst van open source-technologie en cloud-based tools jaarlijks aanzienlijk meer start-ups gelanceerd. Nog maar een paar jaar geleden was het bouwen van software een kwestie van bij nul beginnen. Tegenwoordig kan iedereen ideeën omzetten in financierbare oplossingen door gebruik te maken van tools en door tijd te investeren. Maar welke start-ups zijn daadwerkelijk innovatief en hebben een bruikbare, supply chain-gerelateerde oplossing?

Om innovatieve Europese start-ups een platform te geven, organiseert Supply Chain Media voor het tweede jaar op rij de European Supply Chain Start-up Contest met als prijs een marketingcampagne ter waarde van 40.000 euro. De start-ups worden beoordeeld op vier criteria: commercieel potentieel, mate van innovatie, bruikbaarheid van de oplossing en duidelijkheid van de propositie (commerciële storytelling). De jury bestaat dit jaar uit Aike Festini (LuckaBox), Jeroen van Weesep (Lego), Esther Gons (Next Amsterdam), Thijs Gitmans (NBI Investors) en Martijn Lofvers (Supply Chain Media).

Aparte wedstrijd voor scale-ups

Parallel aan de start-up contest is er een aparte wedstrijd voor de supply chain scale-ups: de meer gevestigde bedrijven. De winnaar, gekozen door het publiek en een mysteryjury, krijgt een marketingcampagne ter waarde van 10.000 euro.